I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Skarżysku-Kamiennej
TARNOWSKIE GÓRY W 3D PDF Drukuj

PA090040   W dniach 9-10.10.2017 odbyła się wycieczka klasy 3D do Tarnowskich Gór. Główną atrakcją wycieczki było zwiedzanie Kopalni Srebra wraz z multimedialnym muzeum górnictwa kruszcowego. Cała kopalnia znajduję się 40m pod powierzchnią ziemi ,panuje w niej stała temperatura, która wynosi 10C.
W muzeum  zorganizowana była prezentacja, ukazująca dawną pracę górników, z której dowiedzieć się było można wielu ciekawych informacji przekazanych przy użyciu nowoczesnych technologii. Mogliśmy również zobaczyć stare narzędzia oraz akcesoria górników z tamtych czasów. Zaraz po prezentacji zostaliśmy oprowadzeni przez przewodnika po poszczególnych częściach kopalni. Tu mieliśmy okazje zobaczyć,  a raczej wyobrazić sobie, jak ciężką pracę i w jakich warunkach musieli wykonywać górnicy.
Następną atrakcją było zwiedzanie sztolni Czarnego Pstrąga, gdzie odbył się spływ łodziami(ok.600m)pomiędzy szybami EWA i SYLWESTER. Po wszystkich atrakcjach wróciliśmy do kopalni srebra, gdzie w restauracji czekał na nas gorący posiłek. Następnie zakwaterowaliśmy się w Ośrodku Jeździeckim w Zbrosławicach. Następnego dnia po zjedzeniu śniadania udaliśmy się do centrum handlowego w Bytomiu, gdzie kolejnymi atrakcjami były paintball laserowy,labirynt laserowy oraz escape room.Były to gry zespołowe, w których wykorzystuje się sprawność fizyczną, jak i intelekt. Podczas całej wycieczki nasza klasa zintegrowała się, spędziła miło czas oraz dowiedziała się wielu ciekawostek.